Custom Firmware fürs Convers mit netten Features :-)

Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

Please do so as well for normal cruise control and speed limiter on cars equipped with lane keeping assist. :thumbsup:

Hope my ELM finally arrives monday or so... :S
      Durchschnittlicher "Arbeitslohn" meines Dicken: Diesel
      Pionier des ConversMod.de Teams
      Hi Alex,

welcome at mondeo-mk4.de forum ;)

If you're going to read here more often we don't have to post the things twice (here and talkford) :D
      Was auch immer Du tust - mach es richtig oder lass es gleich bleiben!
      Achtung, dieser Text kann Spuren von Ironie und Erdnüssen enthalten :rolleyes:

Dieser Beitrag wurde bereits 1 mal editiert, zuletzt von „wsp“ ()

Hi Alex,
      that would be very nice. But a little be tricky probably, as the icon is moving depending on distance to presuccessor.

Did I understand it right, that you have removed that icon below with OK confirmation from pre FaceLift version?
      This also would be very nice to have it removed, to see picture placed behind.

You anounced working on permanent display for motor temprature and/or system voltage. Do you think it makes sence to wait a little bit until it has been included or is it planed by you to provide updates for small price?
      Probably it would be nice idea to make it configurable, which parameter is displayed permanently: Temprature, voltage, turbo pressure, what else is available.

And last but not least, did you found already any reason for average speed calculation wrong?
      Bilder
      • PhotoChooser-6d015bda-ffbe-4a91-90d3-46c5bac7387b.jpg

27,5 kB, 430×323, 162 mal angesehen
      As I wrote earlier, I would like to see the additional indicator (currently ptc) configurable via menu. Desired options would be:

• Voltage
      • Boost
      • real Engine Temp
      • DPF-regeneration ready percentage (when regenerating)
      • off/none

I got a bunch of ideas in my head... I will try not to stress you to much with these
      :D
      ich habe vor ner Stunde meine Softwaredumps gesendet ... eben gemailt, gezahlt und in ner Stunde isses schon fertig :D
      das ist flott
      :)
      Mondeo 2.2TDCI 200PS mit Aisin Wandler Bj. 04/2011
      Div. Einbauten : Tieferlegung H&R 40mm - Scheinwerferfolien - Auspuffblenden - Tomanson TN16 19" mit 235/40R19
      ich muss erstma bissl fahren ... denke heute Abend kurz in der Firma mit Ladegerät dann.
      Div. Einbauten : Tieferlegung H&R 40mm - Scheinwerferfolien - Auspuffblenden - Tomanson TN16 19" mit 235/40R19
      hättest in das ELM Thema geschaut hättest es dort sogar lesen können :P steht da alles drin das es klappte.
      klar kannst Du Dir das mal anschauen wenn magst.

gobang schrieb:

You anounced working on permanent display for motor temprature and/or system voltage. Do you think it makes sence to wait a little bit until it has been included or is it planed by you to provide updates for small price?
      Probably it would be nice idea to make it configurable, which parameter is displayed permanently: Temprature, voltage, turbo pressure, what else is available.
      Digital engine temp and system voltage is in my nearest planes.
      I'll try integrate it into trip computer (Bordcomputer :) menu,
      but not sure in success yet, otherwise do it via Advanced menu, like Digital Speed
      The autumn and winter coming, so it data will be very actual.
      Especially for diesel engine, and I have that, so you all are lucky =))

about 1007 avg speed bug:
      planed to nearest time also,
      I have not much time guys, trying to do my best,
      take a patience please, I have a job, it's only hobby.

Alex
      Update installiert...
      Ergebnis:
      Jetzt zeigt er "Reifen prüfen" für alle Räder.
      Kein TPMS Menü
      Keine PDC-Anzeige

Dabei wollte ich doch nur das basis pack ;(

Edit: Alex ist dran und check das. Ich vermute mal einen falschen Haken im FW-Generator?!
      Sagt mal kann man mit der Software auch den Lichtsensor und Regensensor beeinflussen ? Zb. den Helligkeitswert ändern wann das Licht angeht und das auch beim Regensensor ?
      Gibt zwar genug Themen darüber aber keiner der das beantwortet. Ich finde die reagieren irgendwie total komisch !
      Nein .. geht nur beim Focus und so ... da solls wohl funktionieren
      Problem gelöst! Alex hat innerhalb von nicht mal 20 Minuten eine neue Version geschickt und jetzt klappt alles wunderbärchen! :thumbsup: